Monday, April 10, 2023

7th grade. Unit 7. Lesson 2. My flight's on time

1. Have you ever travelled by train?  

2. When was the last time you travelled by train? 

3. Who bought the tickets? 

4. Was it a one-way trip or a round trip?

5. Did anyone come to see you off? 

6. Was it a good journey? Why?


Kate’s aunt Jill is at Heathrow Airport (London). Kate has come to see her off. Listen to the conversation at the airport and answer the questions.


 

1. Who is flying to Australia? 

2. Why is Aunt Jill in a hurry? 

3. Where is she flying? 

4. What is Kate doing at the airport? 

5. Have they arrived in time to catch the plane? 

6. Is Aunt Jill going to catch the plane or miss it? 

7. Is her flight on time? 

8. When does the flight leave? 

9. When does it arrive in Sydney? 

10. Why do you think Aunt Jill forgot about the luggage? 

11. Where does she have to go now? Why?

Ways to express future actions

Будущее действие, процесс или состояние можно передать следующими способами:

1. Future Simple, если решение принимается во время разговора:

I'll do it later. – Я сделаю это потом.

2. Конструкцией be going to, если это намерение, “решение” принято до начала разговора:

I am going to do it later. – Я собираюсь сделать это позже.

3. Present Simple, если событие – часть какого-либо расписания:

What time does your plane leave? – Во сколько вылетает ваш / твой самолёт?

4. Present Continuous, если речь идёт о зафиксированном плане или договорённости:

What are you doing this evening? – Какие у тебя планы на сегодня? Что ты делаешь сегодня вечером?

We are going to the Zoo next Saturday. – В следующую субботу мы идём в зоопарк.

I am leaving tomorrow morning. – Я уезжаю завтра утром.


No comments:

Post a Comment