Pages

Tuesday, December 14, 2021

6th grade. Unit 4. Lesson 2. Pizza Toppings

👉  Challenge: Speak about quantities of food and about favourite pizza topings.

👉  Must use: bacon, basil, garlic, ham, mushrooms, pineapple, olives, topping; few/a few, little/a little, a lot of, a couple of.

What do you think all these foods can be used for?

Which of them do you like? 

Do you dislike any of them?

 

Listen to children speaking about their favourite pizza toppings.

 What are the most popular toppings?

 How many children don’t like pizza?



Pronouns few / a few, little / a little 
Местоимения мало / немного / несколько

Местоимениe few мало употребляется только c исчисляемыми существительными во множественном числе: 

He has few friends. He is very lonely. – У него мало друзей. Он очень одинок.

Местоимение little мало употребляется с неисчисляемыми существительными (абстрактные понятия, вещества): 

There is little milk in the cup.– В чашке мало молока. 
I have very little time.– У меня очень мало времени. 

Сочетание a few несколько употребляется только с исчисляемыми существительными, с неисчисляемыми существительными употребляется сочетание a little немного: 

Will you give me a little water?– Не дадите ли вы мне немного воды? 
I bought a few apples. – Я купил немного (несколько) яблок. 

Итак, местоимения a few, a little означают немного, но достаточно, а местоимения few, little– мало. 

Сравните: 
I know little about painting. – Я мало знаю о живописи.
I know a little about painting. – Я кое-что знаю о живописи. 
There are few flowers in my garden. – В моём саду мало (почти нет) цветов. 
There are a few flowers in my garden. – В моём саду есть немного цветов.




Talk in pairs. How much do you eat and drink? Ask and answer. 

Example: 

A: How much water do you drink? – B: A lot. 
A: How many sweets do you eat? – B: Few.

What are your favourite pizza toppings? 
Say sentences with all foods from today's lesson. Use little / a little, few / a few, a lot of or no. 

Example: 

I like a few olives on my pizza.

Go round the classroom. Compare your tastes with those of your classmates. 

Who likes the same pizza toppings? 
What are the most popular pizza toppings in your group?

No comments:

Post a Comment